Suomi
Gamereactor
uutiset
Starfield

Bethesdan mukaan Starfield on enemmän käsityötä kuin mikään aiempi studion peli

Kunnianhimo katossa

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Menneenä sunnuntaina päästiin lopultakin ihmettelemään Xbox & Bethesda Games Showcase -lähetyksessä vuoden 2023 puolella julkaistavaa avaruuspeliä Starfield. Luvattuna on 100 aurinkokuntaa ja yli 1000 planeettaa tutkittavaksi.

Lukumääräisesti paljon on tavaraa, ja osa siitä on satunnaisesti muotoutuvaa. Tämä onkin ollut pelaavan kansan huolena, sillä algoritmin tuottamat maisemat eivät ole koskaan yhtä kiinnostavia kuin sellaiset paikat, jotka on tehty erikseen käsin. Asiaan otti kantaa Bethesdan mies Todd Howard IGN:lle. Satunnaisesti muodostuvaa sisältöä on mukana Starfieldissa.

"We do a lot of procedural generation [in Starfield], but I would keep in mind that we've always done that. It's a big part of Skyrim in terms of questing and some other things we do. We generate landscape using procedural systems, so we've always kind of worked on it. [The Elder Scrolls 2: Daggerfall is] one we look at a lot in terms of game flow. And we had been developing some procedural technology and doing some prototypes, and it really started coming to a head with Starfield, in that we think we can do this."

Howardin mukaan Starfieldissa on enemmän käsin tehtyä sisältöä kuin missään aiemmassa firman pelissä. Niin ikään on mahdollista pelata niinkin, että kohtaa ainoastaan näitä käsin tehtyjä ympäristöjä.

"I should also add that we have done more handcrafting in this game, content-wise, than any game we've done. We're [at] over 200,000 lines of dialogue, so we still do a lot of handcrafting and if people just want to do what they're used to in our games, and follow a main quest, and do the questlines, you're gonna see what you'd kind of expect from us."

Hurja määrä planeettoja tutkittavaksi takaa sen, että pelaamisessa on vaihtelua.

"But then you have this whole other part of, 'Well I'm just going to wander this planet, and it's going to provide some gameplay, and some random content, and those kinds of things.' Kind of like a Daggerfall would, if you go way back."

Starfield on tulossa PC:lle ja Xboxille, ja on mukana heti julkaisussaan myös Xbox Game Passin valikoimissa.

Starfield

Aiheeseen liittyviä tekstejä

0
Starfield alkaa aivan liian hitaastiScore

Starfield alkaa aivan liian hitaasti

ARVIO. Kirjoittaja Ossi Mykkänen

Vuosia odotettu avaruusseikkailu avaa massiivista sisältöään hitaasti, mutta riittääkö tahti pitämään mielenkiintoa yllä monipuolisesta tekemisestä huolimatta?



Ladataan seuraavaa sisältöä