Suomi
Gamereactor
uutiset
Call of Duty: Black Ops Cold War

Activisionin mukaan Call of Duty on malli yhtiön tulevaisuuden peleille

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Activision on jo vuosikausia lapioinut rahaa sisään ovista ja ikkunoista Call of Dutyn avulla, eikä tahti osoita hiipumisen merkkejä. Toisaalta pelisarjaan on myös lapattu huimasti sitä "hilloa" tuuppaamalla uutta laadukasta peliä ulos vuosittain.

Sijoittajille puhunut "senior vice president" Christopher Hickey on sanonut IGN:n mukaan, että Call of Dutyn liiketoimintamallin menestys osoittaa tietä Activisionin muillekin sarjoille.

"With free-to-play entry points across mobile, PC and console, Call of Duty experienced an increase of over 100 million players in a little over a year. Call of Duty is the template we're applying to our proven franchises as well as our new potential franchises as we attempt to grow our audiences to 1 billion players."

Hickeyn mukaan myös Candy Crushilla oli hyvä vuosi, joten siihen suuntaan investoidaan rahaa enemmänkin, jotta peli pystyisi kilpailemaan Kiinan free-to-play-nimikkeiden dominoimilla markkinoilla.

Tulevaisuus tuonee siis jatkossakin Activisionin tallista pelejä, jotka panostavat vahvasti mikromaksuihin, kausipasseihin ja mahdollisesti myös loot-laatikoihin.

Call of Duty: Black Ops Cold War

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä