Suomi
Gamereactor
uutiset
Bloodstained: Ritual of the Night

Ihan oma vika: Bloodstainedin pomotaistot olivat suuri haaste kehittäjille

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Pitkään työn alla ollut klassisten Castlevania-pelien henkinen jatko-osa Bloodstained: Ritual of the Night julkaistiin 21. kesäkuuta. Gamereactorin arvion pääsee lukemaan täältä.

Projektin pomo Koji Igarashi halusi varmistaa pelin olevan haastava, mutta ei epäreilu. Kuinka tämä sitten varmistettiin? Erikoinen keino selvisi Gamasutran haastattelussa. Pomotaiston suunnitelleen kehittäjän oli itse läpäistävä kyseinen taisto ottamatta lainkaan osumaa, ja käyttäen aseenaan ainoastaan tikaria.

"I wouldn't call it a design guideline but Bloodstained does follow a strict rule that I always make the team [adhere] to.

That is...the developer who creates the boss must beat their own boss without taking a hit and only using a dagger! (We almost didn't make it...)

We make sure that it's possible to beat a boss without taking a hit regardless of the difficulty and by doing so, we reduce the number of unfair enemy attacks. Removing the "unfairness" allows players to think about what they could have done to avoid a Game Over. It makes them want to challenge the boss again using a different method. It's a golden rule we follow in our games."

Bloodstained: Ritual of the Night
Bloodstained: Ritual of the Night

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä