Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
uutiset
The Culling 2

Battle royale ei ole oikotie onneen: The Culling 2 karmea floppi

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Battle royale on viime aikoina noussut räiskintäpelien kuumimmaksi pelimuodoksi. Viime vuonna PlayerUnknown's Battlegrounds nousi kohisten suureen suosioon, ja tänä vuonna otsikot on varastanut Epic Gamesin Fortnite. Automaattisesti battle royale ei kuitenkaan peliä suosioon nosta.

Sen sai kirvelevästi huomata Xaviant Games, joka julkaisi tällä viikolla The Culling 2 -nimisen pelin. Se on jatkoa viime vuonna Steamin Early Accessista julkaistulle ensimmäiselle osalle. Edeltäjästään poiketen se ei kuitenkaan panosta intensiivisiin pienen piirin kamppailuihin, vaan reväyttää kentän auki 20 neliökilometrin laajuiselle battle royalelle. Mallia on haettu muista peleistä.

48 tuntia The Culling 2:n julkaisun jälkeen Xaviant Games joutui tviittaamaan, että nyt taisi tulla vikatikki. Peli sai parhaimmillaan Steamissä noin 250 samanaikaista pelaajaa, mikä kuivui pian vain kahteen pelaajaan. Se on lievästi sanottuna pulmallista, kun battle royale vaatisi 50 pelaajaa.

Myös The Culling 2:n ajoitus oli huono. Se julkaistiin Fortniten 5. kauden alla. Epic Games järjesti pelilleen massiivisen maailmanlaajuisen ARG-mainoskampanjan, jossa pelistä tuttuja esineitä sijoiteltiin suurkaupunkeihin ja aavikoille. Sellaista hypemyllyä vastaan on pienen studion vaikea taistella, kun kilpailee samoista pelaajista.

Xaviant Gamesin mukaan se joutuu nyt käymään kivuliaita keskusteluja studion tulevaisuudesta.

PUBG:n ja Fortniten suosion innoittamina battle royale -moodeja ovat kehittämässä myös EA ja Activision omiin tämän vuoden sotapeleihinsä, Battlefield V:een ja Call of Duty: Black Ops 4:ään.

The Culling 2
The Culling 2

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä