Suomi
Gamereactor
Videos
HQ

Deconstructeam - Marina González Fun & Serious 2021 haastattelussa

Deconstructeam - Marina González Fun & Serious 2021 haastattelussa

Audio transcriptions

"Olemme Fun & Serious 2021 -tapahtumassa Bilbaossa, ja on todella hienoa saada yksi haastattelu henkilökohtaisesti.
Tämä on ensimmäinen. Muualla se on ollut digitaalisesti, tietysti olosuhteet huomioon ottaen.
Kiitos, että tulit mukaan, Marina."

"Kiitos paljon, että haastattelitte minua.
Teillä oli juuri paneeli. Olin tekemässä haastatteluja, olen pahoillani, etten päässyt osallistumaan, joka käsitteli pikselitaidetta.
Ja miten sinä tietysti olet kiinnostunut taiteesta ja pikselitaiteesta.
Mitä jaoit yleisölle täällä?
Puhuin Ease & Empathy -ohjelmasta, uusimmasta kaupallisesta julkaisustamme, ja puhuin siitä, miten teen päätöksiä erilaisten tunnelmien ja estetiikan luomiseksi peleihimme."

"Tämä peli on siis kokoelma erilaisia pelejä, Puhun jokaisesta ja siitä, millaisia päätöksiä tein saavuttaakseni erilaisen estetiikan - väripaletilla tai pikselitaiteen resoluutiolla ja kaikella muulla.
Se oli tavallaan kuin puhuisin luovasta prosessistani."

"Niin, niin, se oli kaikki siitä, värien valinnasta ja siitä, millaista pikselitaidetta haluan tehdä...
saadaksemme aikaan tuntemuksia ja asioita, joita haluamme välittää peleillämme.
Ja niille, jotka eivät tiedä, Construct-tiimi on toistaiseksi pelkkää pikselitaidetta, ja tietysti rakastimme Gods Will Be Watchingia aikoinaan, ja sitten Red Strings Clubia."

"Kerro meille hieman lisää luovasta prosessista, joka on alkanut noista projekteista ja päättynyt näihin esseisiin, jotka olet julkaissut hiljattain.
Eli Red Strings Clubista ja tästä.
Siitä on kulunut, en tiedä, yhdeksän vuotta, melkein kymmenen vuotta, pelien tekemistä ja pikselitaiteen tekemistä.
Teimme alussa paljon asioita eri tavalla, ja opin paljon vuosien varrella."

"Ja tällä empatiaa käsittelevällä esseellä, että se on kokoelma erilaisia pelejä, se on kokoelma pelejä, joita teimme kuusi vuotta sitten ja nyt.
Voit siis nähdä kehityksen tyylini, en tiedä, miten käsittelen värejä, miten teen asioita eri tavalla tässä jutussa."

"Ja minulle se on ollut super erilainen, ja olen mielestäni oppinut paljon, erityisesti väreistä, koska se on asia, josta minulla on eniten pakkomielle, kun teen pikselitaidetta.
Hienoa, koska aioin kysyä sinulta värien käytöstä.
Joo, minulle se on tapa siirtää pelaaja näihin skenaarioihin tai hetkiin, joita pelaaja pelaa."

"Joten mielestäni on hyvin tärkeää käsitellä, kirjoittaa väri.
Se antaa kohtauksen tunnelman, tiedätkö, musiikin, kerronnan ja kaiken tapahtuvan kanssa.
Minusta se luo tunnelman, ja olen todella, todella pakkomielteinen sen suhteen, koska minusta se on todella tärkeää vangita se, mitä haluamme pelaajan tuntevan."

"Miten luulet taiteesi vaikuttavan pelisuunnitteluun?
Olette pieni studio. Meillä oli Jordi täällä kanssamme juuri nyt.
Miten ajattelette, kun olette luovassa prosessissa ja ideoimassa, ja luotte taidetta, hahmoja, maalauksia, joita luotte päässänne, miten luulet sen vaikuttavan siihen, mitä pelaajat pelaavat?
Niin kuin, tiedäthän, kaverit, jotka suunnittelevat itse pelattavuutta, he saavat inspiraatiota siitä, mitä sinä teet, ja he tavallaan muuttavat sitä, mitä pelaajat voivat tehdä, eivät vain sitä, mitä he näkevät."

"Joo, minusta se on tosi tärkeää, koska on tosi erilaista tehdä esim, todella minimalistinen hahmo pikselitaiteessa, esimerkiksi pienillä pikseleillä, pienellä pikselimäärällä, ja tehdä korkearesoluutioista pikselitaidetta.
Tarkoitan, että minusta pikselitaide, mikä on minulle tärkeintä, on mieleenpainuva, tai se, että pelaaja tai henkilö, joka näkee nämä kohtaukset, täydentää kuvan päässään."

"Tiedäthän, ikään kuin viimeistelee hahmojen olemuksen, heidän kasvonsa, yksityiskohdat ja kaiken muun.
Ja uskon, että meille se on asia, joka yhdistyy todella hyvin tarinaan ja siihen, mitä haluamme saavuttaa.
Mutta kyllä, luovassa prosessissamme se on mielenkiintoista, koska olemme pieni ryhmä, joten olemme aina paljon vuorovaikutuksessa toisiimme, ja stimuloimme toisten töitä."

"Esimerkiksi minun työlläni voin ehkä vaikuttaa Paulan musiikkiin, koska hän tekee musiikkia, hän näkee mitä teen, mitä värejä ne ovat, mitä niiden ratkaisut ovat ja kaikkea, ja se on kuin, oi, tämä inspiroi minua tällä tavalla.
Tai kuuntelen esimerkiksi musiikkia tai näen käsikirjoituksen ja ajattelen, ehkä minun täytyy muuttaa tätä, tiedäthän, pikselitaiteessa, jotta saisin paremmin vangittua tämän tunteen, tai mitä tahansa, tiedäthän."

"Minusta tämä iteratiivinen prosessi on todella tärkeää pelien tekemisessä.
Oletko samaa mieltä, että elämme pikselitaiteen uutta kulta-aikaa?
Tarkoitan, että se oli trendikästä muutama vuosi sitten, kun näkyi näitä pelejä, lähinnä indie-pelejä, mutta nyt se on todella levinnyt, ja te kai nautitte tästä uudesta kulta-ajasta."

"Joo, minun puolestani täysin. Tarkoitan, että rakastan pikselitaidetta, ja rakastan tietysti muitakin tyylejä.
Ja ehkä joissakin peleissä 3D toimii paremmin, tiedäthän, minkälainen peli on kyseessä.
Mutta kyllä, mielestäni olemme nähneet paljon taiteilijoita, jotka tekevät asioita todella eri tavalla kuin klassinen pikselitaide, koska pikselitaide oli asia, josta tuli rajoitusten takia, rajoitusten takia, ei siksi, että ihmiset yrittivät tehdä tätä, tiedäthän."

"Tänään on siis toisin. Tarkoitan, että nykyään on ihmisiä, jotka tutkivat...
ja tutkivat erilaisia tapoja tehdä pikselitaidetta ja yhdistää sitä 3D:hen, valaistukseen ja muihin asioihin.
Joten kyllä, olemme nähneet todella erilaisia juttuja pikselitaiteesta, ja pidän siitä todella paljon.
Mainitsemistasi kolmesta projektista meillä on Gods, Red Strings ja Essays."

"Mistä taiteellisesta aspektista olet ylpeämpi kussakin projektissa?
No, Godsista, se taisi olla projekti, joka oli, en tiedä, ensimmäinen kaupallinen julkaisumme, ja me olimme vielä löytämässä tyyliämme, tiedäthän.
Joten luulen, että olen eniten ylpeä siitä, että olen tehnyt erilaisia skenaarioita, ja vangita näitä erilaisia kohtauksia ja tunnelmia, ja tehdä hahmojen animaatioita ja kaikkea muuta, kuljettaa sinua ja tuntea, mitä teet siinä pelissä, koska God's Bleedissä saattoi tehdä joitain toimia, jotka olivat vähän vaikeita tai jotain."

"Vähän?
Vähän, vain vähän.
Ja joo, Red Strings Clubin kohdalla olen ylpeä koko tunnelmasta, koko ilmapiiristä, koska yritin todella kovasti, tarkoitan, että muutin väripalettia viikkoa ennen pelin julkaisua."

"Niinkö?
Joo, mulla oli super pakkomielle, ei, ei, haluan näitä värejä vähän enemmän, en tiedä, lähemmäs violettia tai lähemmäs, en tiedä, olin super, super innostunut siitä.
Ja halusin koko pelin tuntuvan samalta maailmalta, ja että kaikki skenaariot tuntuisivat kokonaisvaltaisilta."

"Ja Thesiksen kohdalla olen todella ylpeä siitä, että saimme aikaan kokoelman ja pohdinnan peleistämme, koska This Is An Empathyn mukana tuli myös minidokumentti, jossa puhumme luovasta prosessistamme.
ja mitä teimme jokaisen pelin kanssa.
Ja, en tiedä, se on ollut kuin, en tiedä miten sanoa, kuin muistelu, meille on ollut inspiroivaa nähdä työmme, mitä teimme näiden kuuden vuoden aikana."

"Luulen, en tiedä, mitä olemme saavuttaneet, ehkä.
Ja mitä seuraavaksi seuraavan kuuden vuoden aikana?
En tiedä onko tuo sinun vastauksesi, mutta mitä voit kertoa meille tulevasta?
Tarkoitan, että voimme varmaan odottaa sinun tavaramerkki-taidetyyliäsi, mutta mitä muuta voimme odottaa projektien suhteen?
No, en osaa sanoa paljon."

"Tarkoitan, joo, olemme työskennelleet ehkä kaksi vuotta uuden projektin parissa.
Se tulee toimimaan.
Joo, se on siinä.
Ja me teemme sitä edelleen, emmekä valitettavasti voi jakaa mitään, koska haluan jakaa asioita."

"Tarkoitan, että haluan ihmisten näkevän asioita ja pelaavan asioita lopulta.
Mutta joo, tarkoitan, että se on jatkoa meidän tyylillemme.
Voin sanoa, siis, kerronnallinen, raskas kerronnallinen juttu, joo, pikselitaidetta ja erilaisia resoluutioita pikselitaiteessa työssäni."

"Tarkoitan, että minulle se on ollut haaste, vähän.
Mutta joo, en voi sanoa enempää.
Mutta se on sitä.
Se on tarinankerrontaa ja vähän pelattavuutta."

"Mutta minusta se on mielenkiintoinen.
Joo.
Luulen niin.
Odotan.
Odotan todella innolla, että saan tietää siitä lisää."

"Kiitos paljon ajastasi, Marina.
Kiitos paljon."

Haastattelut

lisää

GRTV

lisää

Leffatrailerit

lisää

Trailerit

lisää

Tapahtumat

lisää