Suomi
Gamereactor
Videos
What Remains of Edith Finch
HQ

What Remains of Edith Finch - Ian Dallas haastattelussa

What Remains of Edith Finch - Ian Dallas haastattelussa

Audio transcriptions

"Raportoimme Gamelab Live 2020 -tapahtumasta, ja live-osuus tarkoittaa sitä, että emme ole fyysisesti Barcelonassa.
näissä erityisolosuhteissa, mutta nautimme täysin rinnoin tämän vuoden keskusteluista ja me onnekkaita, että osa puhujista on tänä vuonna taas mukana Gamereactorissa ja Tällä kertaa tämä on minulle henkilökohtaisesti erityinen, sillä puhumme Ian Dallasista..."

"joka on luova johtaja Giant Sparrow'lla, joka on tehnyt What Remains of Edith Finchin.
Kiitos paljon, että tulit tänne etänä, Ian. Ilo on minun puolellani. Mitä Edith Finchistä on jäljellä on yksi tämän sukupolven suosikkipeleistäni, mutta mitä mieltä olet siitä, että se on ehkä...
todella todella hyvä ensimmäinen pelini ihmisille, jotka eivät ole kiinnostuneita peleistä ja saattavat olla kiinnostuneita tästä interaktiivinen tarina? Joo, minusta on todella jännittävää nähdä ihmisiä, jotka eivät useinkaan ole jotka eivät ole innostuneet niistä tarinoista, joita pelit yleensä kertovat ja jotka yleensä kertovat..."

"ihmiset taistelevat toisiaan vastaan, ja kyllä, olimme todella yllättyneitä, kun aloimme näyttää peliä festivaaleilla, kuten PAXissa ja muissa sellaisissa paikoissa, kun näimme melko nuoria lapsia...
pelaamassa peliä, tiedäthän ihmiset, kuten ehkä kahdeksanvuotiaat tytöt, jotka pystyivät kuten me emme edes tienneet, että he pystyisivät fyysisesti pelaamaan sitä ja olemme kuulleet sen jälkeen, että - itse asiassa monet vanhemmat ovat pelanneet melko pienten lastensa kanssa ja tiedättehän, että peli on - todella keskittyy kuolemaan ja aiheisiin, joita lapset eivät normaalisti kohtaa, kuten tyypillisissä - Disneyn elokuvissa, joten on ollut mielenkiintoista olla ihmisten ensimmäinen peli ja minä..."

"tuntuu, että ehkä me pilasimme ne hieman, mutta hyvällä tavalla. Saattaa olla hieman karmivaa lapsille...
jotkut tilanteet, joita he elävät, mutta se on mielenkiintoista, koska vuorovaikutteisuus on vähentynyt.
minimiin, tietysti vain kävelet ja kuuntelet ajatuksia ja tutkit ympäristöä...
mutta itse asiassa se vähäinen interaktiivisuus What Remains of Added Things -pelissä on pelin on se, mikä tekee siitä todella toimivan pelinä eikä jonain muuna, eikö niin?
Joo minusta se on aika harhaanjohtavaa pelaajana interaktiiviset hetket tuntuvat..."

"suhteellisen yksinkertaiselta, mutta kehittäjinä on hämmästyttävää, kuinka paljon aikaa on kulunut.
pelissä, jossa pelaaja on keinussa ja liikkuu edestakaisin, ja tiedät, että se yksi sarjan tekeminen kesti kaksi vuotta, ja palasimme siihen koko ajan, ja on hämmästyttävää, kuinka monta kertaa Ongelmia oli, kun katsot pelaajia, koska mielestäni aina kun annat pelaajille jotain..."

"jota he eivät ole koskaan ennen nähneet, he käyttäytyvät ennalta arvaamattomasti.
ja kun se toimii, se tuntuu vaivattomalta, mutta se muuttuu sellaiseksi vain, kun se on tehty paljon ja niinpä olimme hyvin onnekkaita, kun saimme Annapurnan apua ja pystyimme viettämään aikaa - neljä vuotta tekemässä jotain, joka vaikuttaa niin yksinkertaiselta, mutta luulen, että juuri siksi myöskin ei näe kovin montaa peliä, jossa ei ammuta ihmisiä tai hypitä tai sellaista tuttuja asioita, joista pelit kertovat, kuten keinuminen keinussa osoittautuu kuin melko merkittävä haaste, joten koko pelin tekeminen noista vuorovaikutuksista oli yllättävästi vaikeaa, mutta mielestäni se lisää pelin sisältöä. Tietenkin, ehkä se on avain siihen."

"Seuraavaan kysymykseeni, joka on mielestäni hyvin mielenkiintoisen puheesi aikana, täytyy sanoa.
Luulen että mainitsit ihmettelyn tunteen miten pelintekijä luo tai tuottaa tai aiheuttaa Se on jotain, joka tapahtui minulle esimerkiksi The Witnessin kanssa.
että haluat todella tutkia sitä etkä tiedä miksi ei ole selvää porkkanaa sinulle jota voit seurata, miten voit luoda sen tällaisiin peleihin? No kuten minulle luovasti Aloitan yleensä jostain omasta elämästäni, joka herättää tuon tunteen, kuten Edith Finchin kohdalla..."

"se oli kokemus, kun olin sukeltajana Washingtonin osavaltiossa ja näin merta.
joka kallistuu äärettömään pimeyteen, ja se tunne siitä, että se oli ylivoimainen kohtaaminen - luontoon, joten aloitamme jostain melko konkreettisesta, johon voimme palata ja ja sitten aloimme tehdä peliä sukellussimulaattorina, kuten sinä olit..."

"veden alla ja se oli hyvin kirjaimellinen versio ja sitten kun jatkoimme tekemistä peliä, löysimme muita tapoja luoda sitä ihmeen tunnetta ja tiedätkö, mitä pidän niin kuin ylevän tunteen, kuten kun astut katedraaliin ja mietit, mitä se on...
saa sinut tuntemaan niin, ja luulen, että osa siitä on mittakaavan tuntu."

"peruselementtejä, joilla ihmiset saadaan keskittymään johonkin hyvin pieneen ja sitten yllättävään...
heitä suurella avoimella alueella ja tiedättehän, että samalla tavalla on paljon yllätyksiä myöskin jotka avautuvat odottamattomilla tavoilla, kuten silloin, kun pelaaja luulee ymmärtävänsä mitä pelissä tapahtuu ja sitten yhtäkkiä asiat ovat muuttuneet se pakottaa ihmiset arvioimaan uudelleen tilannettaan tavalla, joka on tavallaan harvinaista peleissä ja elämässä, luulen, että ihmisillä on taipumus ja minusta tuntuu, että minun tehtäväni on saada ihmiset tuntemaan olonsa epämukavaksi..."

"sellaisissa tilanteissa, joissa he joutuvat tilanteisiin, joissa heidän on pakko - tarkastella asioita uudesta näkökulmasta ja luulen, että silloin alkaa ihmetyksen tunne.
on nähdä jokin asia, joka on usein hyvin tuttu, uudessa valossa ja pelit ovat tavallaan ainutlaatuisella tavalla saada ihmiset ja rohkaista näkemään ja tutkimaan itse asiassa jotakin, jota myös itse mainitsit tässä puheessa, että pelaajat ovat todella tottuneet siihen, että heille annetaan tehtävä ja että he keskittyvät tehtäviin ja haluatte saada heidät keskittymään kaikkeen muuhun, miten tämä lähestymistapa voisi mielestänne auttaa esimerkiksi auttaa ADD-sukupolven pelaajia ja käyttäjiä, jotka eivät vain pysty keskittymään mihinkään melko paljonkin mitään kyllä se on rankkaa tarkoitan luulen että tiedätte ei vain ihmiset joilla on ADHD kuten tavalliset ihmiset myöskin on vaikeuksia keskittyä ja kyllä mielestäni pelit ovat mukava tapa luoda tila, jossa ihmiset voivat..."

"tavallaan kokeilla asioita ja tiedätkö, pienessä riskialttiissa ympäristössä, mutta mielestäni se on oikeastaan - jatkuva haaste meille, olemme huomanneet, että usein onnistuu parhaiten, kun ihmisille annetaan tehtäviä.
pelissä ja sitten antaa heidän harhailla polultaan, kuten jos vain laittaisimme heidät paikkaan, jossa on ei ole selkeitä tavoitteita, niin se kestää noin 30 sekuntia ja sitten he alkavat tuntea itsensä epämukavaksi ja sitten he kyllästyvät hyvin nopeasti, joten luulen, että se on kuin..."

"Eläin, joka tarvitsee luurangon, jota ei ajattele ihmisen luurangoksi...
että se on kaikkein viehättävin osa, mutta jos sitä ei ole, sen todella huomaa...
Jotain sellaista, jonka täytyy olla siellä, jotta muu osa toimisi, joten yritämme luoda tilanteen...
joka tasapainottaa nämä asiat ja tiedättehän, luulen että jos teette maailman joka on mielenkiintoinen ja annat pelaajille työkaluja, jotka ovat itsessään mielenkiintoisia, niin mielestäni se tavallaan..."

"se auttaa sinua keskittymään luonnollisesti siihen, että siitä tulee jotain, mitä pelaaja luo tavoitteita itselleen, ja mielestäni se on aika avainasemassa, kun keskitytään mihinkään oikeaan, että siitä tehdään kiinnostavaksi itselleen tavallaan huijaa itseään, mutta oikeastaan kyse on siitä, että löytää mikä on kiehtovaa kaikessa, koska minusta tuntuu, että kaikki maailmassa on kiehtovaa, jos..."

"ottaa aikaa katsoa sitä ehkä uudesta näkökulmasta ja ehkä saada vähän uutta tietoa.
lähemmäs sitä ja toivottavasti tekemämme pelit luovat tilan, jossa ihmisiä rohkaistaan...
tekemään niin, se on todella mielenkiintoista, se kuulostaa minusta mindfulness-harjoitukselta...
kuin todella keskittyä tällä tavalla katsomalla jotain muuta tai eri tavalla puhutaan siitä luurangoista ja eläimistä hieman myöhemmin, mutta ennen sitä, miten komediataustasi auttoi sinua - luomaan draamaa, joka on pohjimmiltaan draama Tiedän, että draaman ja komedian välillä on aina yhteys..."

"sekä käsikirjoittajien että näyttelijöiden kanssa, mutta miten se auttoi sinua löytämään oikean sävyn...
Minua kiinnostaa pohjimmiltaan yllätyksellisyys. Haluan luoda.
jota ihmiset eivät odottaneet ja luulen, että se on mielenkiintoista minulle...
katsojana myös mielestäni se on hyvä tapa saada meidät tietoisiksi ympäristöstämme..."

"ja olettamuksistamme, ja saada meidät ymmärtämään, miten typeriä monet asiat ovat...
loppujen lopuksi komedia on mielestäni yllätyksellisyyden tunteen luomista, kuten "ai niin, tämä asia"...
jonka luulin olevan hyvin vakava osa elämää, on itse asiassa peräisin Tästä näkökulmasta se on tavallaan naurettavaa, joten minusta tuntuu, että vaikka Edith Finch on - pinnallisesti se kertoo kuolemasta ja on ahdistavampi kokemus kuin komediassa on tapana Se on yllätyksellisyyden tunnetta ja ihmisten rohkaisemista..."

"ajattelemaan asioita eri valossa kuulin, että se on viimeinen kysymyksemme...
Puhumme luurangoista ja eläimistä. Olet opiskellut animaatiota ja olet opiskellut - työstät jotain uutta, joka käsittelee eläimiä ja miten suhtaudumme niihin. Mitä voit kertoa meille uudesta projektistasi no tiedättehän virallisesti en voi sanoa mitään uudesta pelistäsi mutta se auttaa että en vieläkään tiedä kovin paljon uudesta pelistä luulen että se on siinä vaiheessa missä Olen todella innoissani kun katson miten eläimet liikkuvat ja siinä on jotain sellaista kuin minusta on kun näen variksen laskeutuvan oksalle edessäni ja tunnen, että tuolla on toinenkin..."

"tietoinen mieli, mutta myös se, etten koskaan tule ymmärtämään sitä, miten varis näkee maailman ja samalla tavalla kuin on aika vaikea kuvitella mitä muut ihmiset näkevät maailman ja me on paljon tarinoita ihmisten väärinymmärryksistä ja väärinymmärryksistä ja minusta tuntuu, että maailman eläinten maailma on niin paljon vähemmän tutkittu, joten keskityn nyt luomaan interaktiivisen kokemus, joka auttaa ihmisiä näkemään eläimet ympärillään täysin uudella tavalla."

"eri tavalla, kuten minä itse olen kiehtonut hyönteisiä ja hämähäkkejä ja kaikkia näitä...
outoja olentoja, jotka ympäröivät elämäämme hyttysiä ja muita asioita, joita emme tunne.
todella ajattelemme, mutta minusta tuntuu, että on tilaa pelille, joka rohkaisee meitä näkemään kuten kuinka uskomattoman outo todellinen maailma on, meidän ei tarvitse edes mennä Keski-Maahan..."

"löytääksemme näitä aivan mahdottomia olentoja, joten se on tavallaan se missä peli on oikeassa.
nyt, mutta olen innoissani, mitä siitä tulee haluaisin ostaa makro-objektiivin itselleni.
nähdä hyönteisetkin eri tavalla miten jättiläisvarpunen näkee maailman loppukommenttina Voi um tiedätkö luulen että meidän tavoitteena on nähdä maailma eri tavalla joka pelissä..."

"ja ehkä selkein kuvaus, jonka voin antaa, on se, että minä itse - näen maailman joksikin, joka on käsittämättömän suuri, ja uskon, ettemme koskaan tule oikeasti ymmärtää edes asioita itsessämme, kuten oma mielemme on usein mysteeri meille...
ja niinpä luulen että maailma on tämä todella viime kädessä läpipääsemätön mysteeri joka ympäröi meitä mutta on todella hauska tutkia ja yrittää ymmärtää tuota mysteeriä se on todella mukava viesti ja se on erilainen kuin varis jättiläisvarpunen on erilainen lintutyyppi kiitos Kiitos paljon ajastasi Ian ja nautin todella paljon puheestasi Game Labissa tänä vuonna. Toivon todella, että että voimme tavata henkilökohtaisesti Barcelonassa ja pysy terveenä ja turvassa."

"kiitos teillekin kiitos paljon mielenkiintoisista kysymyksistä!"

Gamelab

lisää

GRTV

lisää

Leffatrailerit

lisää

Trailerit

lisää

Tapahtumat

lisää