Gamereactor Suomi. Katso tuoreimmat pelitrailerit mukaan lukien kuumat haastattelut suurimmista pelitapahtumista ympäri maailman. Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor
ennakot
Wild Blood

Wild Blood

Arthuriaaninen legenda tulkitaan jälleen uusiksi, tällä kertaa Gameloftin toimesta ja Unreal 3 -moottorin voimin. GR Tanskan päätoimittaja Lee West testasi mobiilipeliä ennakkoon.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Uusien tulkintojen esittäminen legendoista ja historiallisista hahmoista on nyt muodissa niin elokuvissa kuin peleissäkin. Olemme nähneet valkokankaalta, kuinka Abraham Lincoln surmaa vampyyrejä, ja nyt saamme pelata uudenlaista versiota Arthurin ja Pyöreän pöydän ritareiden tarinasta.

Kuningas Arthur on tietysti legenda, jonka alkulähdettä monet historioitsijat koittavat avata vielä tänäänkin. Maagisen Excalibur-miekan taru on varmasti tuttu useimmille, mutta vasta Lancelotin muodossa tarinaan tuli mukaan todella moderni kolmiodraama, jossa ritari riiasi Arthurin kuningatar Guinevereä.

Gameloft pureutuu tähän osaan tarinasta, ottaen luonnollisesti lukuisia vapauksia, joilla ei ole varmastikaan mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Arthur saa selville Guineveren syrjähypyn ja menee vallan raivosta sekaisin. Hän ottaa tukijoukoikseen noita Morganan ja lähtee ajamaan takaa petollista ritaria synkän taikuuden siivittämänä. Morganaa ei tietenkään niinkään kiinnosta Lancelotin löytäminen kuin helvetin porttien avaaminen. Tällä voi olla ainoastaan tuhoisia seuraamuksia Albionille ja Lancelotille.

Tutustuin Wild Bloodin maailmaan Lancelotin kengissä. Matka alkoi paikallisesta kruunun kylästä, jossa selvisi myös, miksi kuningas Arthur näyttää haarniskoidulta Gears of War -hemmolta. Kyseessä on Gameloftin ensimmäinen Unreal 3 -teknologiaan pohjautuva peli, ja se kyllä näkyy. Mobiilipeliksi yksityiskohtien taso on vallan pelottavan korkealla, maisemat ovat upeita, ja viholliset sitä totuttua Unrealin taikuutta. Toisin kuin Infinity Blade - varmasti kuuluisin Unreal-mobiilipeli - ei tämä ole raiteille rakennettu seikkailu.

Tämä on mainos:

Wild Blood on tyypillinen kolmannen persoonan miekanheiluttelu jossa ritaria liikutellaan virtuaaliohjaimen avulla ruudun vasemmasta laidasta. Oikealla reunalla ohjaillaan puolestaan kameraa sekä huolehditaan mätkinnästä ja loitsuista. Toiminta on melko vaikuttavaa katseltavaa, koska vihollisia on usein neljä tai viisi kerrallaan ja Unreal-moottorista on väännetty mahtavia efektejä. Vaikka mobiilialusta rajoittaa alueiden kokoa, tuntuu peli vapaammalta kuin se oikeasti onkaan, kiitos väliaikaisten maagisten esteiden, jotka pitävät vihollisia poissa Lancelotin kimpusta.

Taistelujärjestelmä osoittaa kehittäjän taidon kosketusnäyttöjen käytössä. Se on nimittäin pidetty yksinkertaisena. Yksi nappi huolehtii miekasta, ja lisänapit tarjoavat erilaisia taikuuden lajeja. Pitkä painallus johtaa kovempaan iskuun, ja toistoilla saa aikaan komboja. Tarpeen mukaan käyttöön voi napata jousen, jolla verottaa kauempana seisovia vihollisia. On vaikea sanoa, onko tämä liian simppeliä pitämään kiinnostusta yllä pitemmällä aikavälillä, mutta ennakkoversio antoi vaikutelman sujuvasti toimivasta mättöpelistä.

Wild Blood
Unreal-moottori tuottaa mobiilipeliksi hienoa jälkeä, eivätkä vihollisetkaan ihan heti lopu.

Matkalla ensimmäisen kartan lävitse kohtasin vihaisen demoniteurastajan, luurankosotureita, jousimiehiä, valtaisan lohikäärmeen, velhoja sekä vihollisia, joita en edes osaa kuvailla. Hirviövalikoimassa ei siis todellakaan ole valittamista. Eri karttojakin pitäisi olla kymmenkunta.

Tämä on mainos:

Lancelot kerää taistellessaan kokemusta ja kultaa, joita voidaan käyttää uusiin varusteisiin, parempaan kestoon tai laajennettuihin ritarintaitoihin. Alueet ovat täynnä kultaa sisältäviä tynnyreitä, vapautettavia kyläläisiä ja arkkuja, joista löytyy vielä lisää kultaa ritarin taskuun. Arvokkaimpien arkkujen avaaminen vaatii minipelin ratkaisua, ja nämä voivat olla hyvinkin haastavia. Toisin sanoen fiilis on kuin oikeassa konsolipelissä.

Ympäristöt vaihtelivat laajalti niissä kentissä, joita pääsin kokeilemaan. Silmäkarkkia tarjoiltiin tasaiseen tahtiin, aina tiheistä raunioista valtaviin linnoihin ja lumisiin vuoriin saakka. Jopa ääninäyttelemisen taso oli tavallista parempaa, ja jos kaikki toimii yhtä hyvin muutaman ensimmäisen pelitunnin jälkeen, on Gameloftilla käsissään voittaja.

Wild Blood ilmestyy iPadille, iPhonelle sekä Androidille, ja Gameloftin tuntien tämä tapahtunee pian. Silloin kaikki pääsevät itse arvioimaan, onko Lancelotin taistelussa kestoa pidempään rupeamaan, vai olisiko tämä romanssi saanut pysyä salassa.

HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä

0
Wild Blood

Wild Blood

ENNAKKO. Kirjoittaja Lee West

Arthuriaaninen legenda tulkitaan jälleen uusiksi, tällä kertaa Gameloftin toimesta ja Unreal 3 -moottorin voimin.



Ladataan seuraavaa sisältöä