Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
artikkelit
Disintegration

Disintegration, haastattelussa Marcus Lehto

V1 Interactiven debyyttipeli on valmis laukaisuun.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Disintegration on V1 Interactiven debyyttipeli, ja studiota johtaa Marcus Lehto. Hänet muistetaan muun muassa Bungien pelistä Halo: Combat Evolved. Lehto on työskennellyt niin Halon kuin Destinyn parissa, ja Gamereactorin haastattelussa keskusteltiin siitä, mitkä muut asiat ovat innoittaneet Disintegrationia. Noita muita ovat muun muassa Firefly ja Cormac McCarthyn Blood Meridian. Suurin osa huomaa kuitenkin ensimmäiseksi sen, miten ilmeinen vaikute Halo on myös tässä uudessa pelissä. Disintegrationissa on futuristinen maailma ja teknologiasta kielivä kuvasuunnittelu, joita ei voi olla huomaamatta ja vertaamatta Haloon. Gamereactor haastatteli Lehtoa Skypen välityksellä.

Lehto: "Ihmiset saattavat hyvinkin nähdä samankaltaisuutta, koska kyseessä on se oma taiteellinen ja esteettinen tyylini. Siihen samankaltaisuus kuitenkin loppuu, koska Disintegration on ainutlaatuinen peli alusta loppuun, ja pelaajat varmasti sen itsekin toteavat."

DisintegrationDisintegrationDisintegration

Disintegration on tieteisseikkailu, jonka kuvaamassa tulevaisuudessa ihmisten aivoja on siirretty robottiruumiisiin. Pelaaja ohjastaa leijuvaa ajokkia, ja Lehdon mukaan ohjauksen kuntoon saamisessa kului melkoinen tovi. Tämä johtui myös siitä, että samaan aikaan on annettava ohjeita maan pinnalla oleville joukoille, jotka liikkuvat pelaajan osoittamiin pakkoihin hyökäten käskettyjen kohteiden kimppuun.

Lehto: "Pelaajalla on vapaus liikkua ympäristössä ainutlaatuisella tavalla. Lisäksi leijuvassa ajokissa on mukana aseita, joten kykyä on sekä hyökkäävään että puolustavaan pelaamiseen. Lisäksi meidän oli keksittävä kokonaan uusia tapoja olla yhteydessä maajoukkoihin, mutta tämä ei kuitenkaan saanut olla liian vaativaa."

DisintegrationDisintegrationDisintegration

Peli jakautuu yksin- ja moninpeliosuuksiin, ja viime vuonna pidettiin julkinen testausmahdollisuus. Nämä kaksi eri osiota koostuvat samoista rakennuspalikoista, mutta niiden rytmitys on hyvin erilainen.

Lehto: "Moninpelin areena on hyvin hektinen ja kaoottinen. Pelikokemus on mahtava varsinkin, kun pelaajat toimivat yhdessä käyttäen omia kykyjään monipuolisesti. Pelaajien on tärkeää ymmärtää, että vaikka lentoajokin omat aseet ovat tehokkaita, ne ovat vain yksi osuus kokonaisuudesta. Maajoukoilla on niilläkin omat kykynsä. Jokaisella joukolla on oma roolinsa tappeluissa, ja ne on tehty omanlaisensa teeman ympärille. Jokainen joukko on tehokas oikein käytettynä."

DisintegrationDisintegrationDisintegration

Mukana on moninpelin ohella 8-10 tuntia kestävä yksinpeli. Pelaaminen on toki hyvin samanlaista kuin moninpelissäkin, mutta eroja on.

Lehto: "Yksinpeli on moninpeliä hidastempoisempi. Pelaaja voi ottaa osaa taistoihin, mutta myös vetäytyä niistä vetämään henkeä ja tutkimaan ympäristöä. Pelaajalla on käytössään lisäksi tärkeä ominaisuus, jota ei moninpelissä ole lainkaan. Ajan hidastamisessa pelaaja saa lisäaikaa pohtia seuraavia peliliikkeitään, ja lisäksi useampien yksiköiden kykyjä voi ketjuttaa tämän ajan hidastumisen aikana. Näin yksinpelissä pystyy toteuttamaan asioita, jotka eivät ole moninpelissä mahdollisia."

DisintegrationDisintegrationDisintegration

Moninpelissä on erilaisia joukkoja valittavana erilaisine ominaisuuksineen, mutta yksinpelissä omat yksiköt kartuttavat kokemusta, ja sama koskee myös lentoajokkia. Päivittäminen tehdään siruilla, joita löytyy pelin kuluessa. Lehdon mukaan nämä päivitykset ovat erittäin tärkeitä varsinkin silloin, kun tarinatehtävät muuttuvat myöhemmin haastavammiksi.

Yksinpeli ei ole kestoltaan kovinkaan pitkä, mutta julkaisun jälkeen on tarkoitus "pitää yksinpelaajat kiinnostuneina", joskaan yksityiskohtia Lehto ei halunnut paljastaa. Studio työstää jo julkaisun jälkeistä sisältöä, kuten moninpelikarttoja, pelimuotoja ja uudenlaisia joukkoja. Puhetta on myös siitä, millä tavalla Disintegration ottaa tehot irti uuden sukupolven tulevista konsoleista Playstation 5 ja Xbox Series X.

V1 Interactiven debyyttipeli Disintegration julkaistaan 16. kesäkuuta PC:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Aiheeseen liittyviä tekstejä

DisintegrationScore

Disintegration

ARVIO. Kirjoittaja Ossi Mykkänen

Kunnianhimoinen yritys mielenkiintoiselle tyylilajien yhdistelylle menee hukkaan liian vähäisten resurssien takia

Disintegration julkaistaan kesäkuussa

Disintegration julkaistaan kesäkuussa

UUTINEN. Kirjoittaja Markus Hirsilä

Julkaisija Private Division on ilmoittanut, että Disintegration julkaistaan 15. kesäkuuta PC:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle. Tieteispelin maailmassa ihmiset ovat alkaneet...



Ladataan seuraavaa sisältöä